Karakter egenskaber

Nærkamps færdigheder (NF)
Denne værdi angiver hvor god personen er i nærkamp. Dette har meget at sige når man i kamp skal finde ud af hvem der rammer hvem først.

Afstandskamp færdigheder (AF)
Denne værdi angiver hvor god personen er til at ramme med bue og pil eller andre afstandsvåben.

Styrke (S)
Hvor stærk en karakter er kan afgøre hvor meget han eller hun kan bære, men også hvor hårdt personen slår i kamp.

Modstandskræft (M)
Denne værdi angiver hvor god personen er til at modstå angreb fra andre.

Behændighed (B)
Denne værdi angiver om personen er god til at flytte sig hurtigt.

Antal Angreb per Runde (AAR)
Når en person bliver bedre til at kæmpe, vil personen kunne angribe flere gange på en runde.

Helbred (H)
Angiver helbredet hos en karakter, hvis den falder til 0 er personen død.

Oprettelse af karakter:
Når man starter som level 1, skal man starte med a finde sine stats ved terningekast.

Ved NF, AF, S, M, B og H, Kast 3t6 og vælg den bedste.
AAR starter med 1.

En typisk karakter kunne starte med at have følgende stats:
NFAFSMBAARH
4453415

Så er det tid til at vælge race og klasse.

Race:

Menneske: Ingen inflydelse på stats.

Elver: -1 til M, -1 til S, +1 til B, +1 til AF.

Dværg: -1 til B, -1 til AF, +1 til M, +1 til H.

Alf: -1 til NF, -1 til M, +1 til B, +1 til AF.

Halv-Elver: -1 til M, +1 til B.

Halv-Ork: -1 til B, +1 til S.

Hobbit: -1 til S, -1 til NF, +1 til B, +1 til AF.

Klasser:

Kriger: +1 til NF, +1 til M, +1 til S, +1 til AAR, +1 til H

Tyv: +1 til B, +1 til AF

Magiker: +1 AF

Præst: +1 AF